Vikten av jord...

Visste ni att en skottkärra jord väger mindre än en skottkärra med grus!?

Har just insett detta efter att ha provskottat lite i den enorma jordhögen som nu pryder vår trädgård. Igår kom nämligen 50 kubik prima jord. Idag skulle en kille komma med sin lilla grävare och hjälpa oss att schakta ut jorden... men han lyser med sin frånvaro.

Idag kom den sista leveransen av stenar dessutom så jag satte glatt igång med att knacka kantstenar runt muren som jag gjorde förra veckan. Tänk vad skönt det är när man får göra färdigt ett moment! helt underbart!!

Idag var även svärfar Jan här och var lite barnvakt medans jag åkte in till stan och satte sprätt på 800kr. Visserligen inte särkilt roligt nöje eftersom det innebar att en vacker kvinna vid namn Kristina satte borren i en av mina tänder.
Men jag får nog vara glad så här i efterhand när jag sitter och skriver med halva ansiktet märkligt frånvarande.... Det var ju faktiskt första hålet jag någonsin haft.

Nästa vecka är det dags för det andra hålet jag någonsin haft att försvinna. Sen får det vara slut på besök hos den vackra Kristina på ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0