En vanlig kväll hos fam Johansson

Insåg att man inte MÅSTE vara hemma på dagarna som mammaledig utan kan göra lite utflykter bara så där när som hellst.
Vajjert Kajsa tänkte jag och drog till Linköping med Emma i morse. Ska iof fylla bilen hem med en Ulle och en Cornelia med tillhörande packning för påsken. 

Tänkte kommit iväg vid halv niotiden men av någon anledning kom min kära dotter på att hon skulle prova på lite tonårsliv så här helt plötsligt och tog sovmorgon. Strax efter nio tyckte jag att det började bli dags att vakna och började slammra lite extra mycket hemma så hon kanske skulle vakna.... funkade rätt bra. Ska väl tillägga att hon normalt sett brukar vara igång strax efter sju annars. Hon lyckades hålla sig vaken i ca 1 timme innan hon somnade i bilen och sov 2 timmar till. Men sen var hon rätt pigg.... bra det för efter 16 timmars sömn så borde det finnas lite energi i kroppen!

Nåja... väl i Linköping njöt jag av att strosa runt på Tornby utan ngn direkt agenda och tittade i affärer och försökte gräva ner plånboken långt ner i skötväskan så det inte skulle bli så dyrt. Funkade rätt bra.

Sitter i skrivandes stund omgiven av Samuel, 4½år sovandes i sin säng, Cornelia 2 år sovandes i soffan, Emma sover i en barnsäng på övervåningen, Ulle sover iof inte men är frånvarande eftersom hon sitter och jobbar vid datorn och Andreas är fysiskt frånvarande då han åkt en sväng med bilen.

Mao en helt vanlig kväll hos familjen Johansson!

Imorgon väntar lunch med syster på stan och hemfärd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0