Sten, sten, sten

Inte bara Emma gör framsteg utan även vårt lilla projekt att anlägga en trädgård!

Jag håller denna vecka på att driva projektet framåt genom att beställa sten till hela trädgården, 2 kubik stenflis, 60 kubik matjord och 400kvadrat gräsmatta. Sen ska jag bara hitta någon som kan skyffla ut all jord åt oss så vi hinner njuta av vår nya trädgård i sommar.

Vi gjorde en blixtvisit till Bockara Betongvaror för att beställa all sten till mur, gångar och stenkanter. Blir nog jättefint men Gustav räknade ut att allt vi beställt väger strax över 5 ton och då blev det jättejobbigt.

Någon annat som är jättejobbigt rent fysiskt är att gräva ner 12 betongplintar till altanen på framsidan och sen komma fram till att de första 5 står för högt. Den upptäckten gjorde jag idag.... så det är bara att göra om och sänka ner dem 5 cm. Så kan det gå när jag litar på mina mammahormonrubbade hjärnceller....

Tur att jag är "ledig" på dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0