Sol i sinne, minne o utomhus

Så har våren tagit ett jättekliv!

Gustavs pollenallergi slog till som en käftsmäll imorse och det blev inte bättre av att han dessutom hade en grym träningsvärk från att ha skottat jord och sand hela söndagen.

Jag och Emma började dagen med en långsam promenad ut till marinan och hela vägen ut på Ernemar. Solens strålar värmer fint en sån här morgon då havet bara krusas en aning av sval havsbris. Svanar, tärnor och fiskmåsar kuckilurar i kapp på klipphällarna och med några såna här dagar så kommer årets kull av alldeles nya havsfåglar vara rätt stor.
Livet som mammaledig vid havet kunde vara värre, helt klart!

Tänk att minnet är så kort.... varje dag som det är bra väder så tänker iallafall jag att " jag kommer inte ihåg när det var så fint väder sist".... även om det bara var någon vecka sen. Men å andra sidan så är det såna här dagar man minns med ett leende på läpparna. Så det är bara att lapa sol.

Ett bra sätt att göra det är att sätta sig på trappen med en kopp kaffe och räkna ut hur mycket fall vi ska ha på gräsmattan, för att sedan strosa runt i trädgården med kaffekoppen och en penna och märka ut på våra "stolpar" var gräsnivån ska vara. Jag tror att grannarna har slutat fundera när de ser oss springa runt i trädgården med ett laserpass så fort det blivit mörkt.
Våra "stolpar" är egentligen de gamla taklisterna från gillestugan som vi kapat av för att få fler. För finliret kring stengångarna har de gamla trekanstlisterna från trappen inne fått ny tjänstgöring.
Man tager vad man haver!

Jag fick ett ryck i helgen och la ut frysbox, tvättmaskin och 100 stenplattor (som väger 36kg/st) på Blocket. Bortskänkes är bra att ha i titeln för det tog 20 min så var tvättmaskinen och stenplattorna borta. bara frysboxen kvar och den hämtas idag. Man kan ju undra varför vi inte gjort detta tidigare utan envisats med att flytta runt på 3,6 ton stenplattor lite titt som tätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0