Våren meets sommartecken och Påskens agenda

Sitter på trappen och tar en kopp kaffe i solen. Njuter av att lyssna på fiskmåsarna och fick en känsla av sommar... blev dock lite "störd" i min sommarkänsla av en flock tranor som seglade förbi o lyckades överrösta måsarna. Hade för en stund glömt att vi ska pasera ngt som kallas vår först. :)

en vanlig syn hos oss när solen tittar fram.  
Jag tar en kaffepaus medans Emma sover i vagnen.

Påsken är snart här och för familjen Sandberg innebär den i år att gräva i det som ska bli vår trädgård. Vi har för tillfället en upptinad leråker runt huset men var lugn... det står en liten grävskopa på baksidan som ska hjälpa oss att råda bot på leran...

Vi fick hem dem igår och Gustav gjorde misstaget att fråga mig om jag ville prova. Var otroligt roligt så jag grävde ett hål där vi ska gjuta en platta för kommande värmepump på baksidan. Det blev bara ett litet klämmärke i panelen men det gör inget! ska ju stå en pump där sen.hehe
Gustav fick springa med skottkärran och tömma det jag grävde upp.

Men han kan vara lugn... jag vet inte hur man startar åbäket så han får gräva för altanerna, muren och plattgångarna när han inte jobbar. Blir väl jag som får springa med skottkärran istället. Bra träning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0