Turné, dag 1

Så var det dags för att åka på en liten Turné, jag och Emma.

Dagens destination är det lundinska palatset utanför Mjölby. Sya närmare bestämt. Vi ska sova över där för att sedan åka upp till Sthlm på kalas imorgon.

Vi hade tänkt att jag, syster och svåger skulle äta goda hemmagjorda hamburgare, dricka vin (jag ammar ju inte längre) och softa lite som avslutning av veckan.... tji fick vi!!

Emma som vanligtvis somnar senast kl 19 tyckte att klockan gick fel och var inte alls trött när jag trodde hon ville gå och lägga sig. vid nio fick jag henne att sova efter lite hjälp från Emmas kusin Linnea som gjorde sitt bästa för att leka henne trött.
Sen var det Linneas tur att inte vara trött.... den vanliga nattningen vid åtta blev istället kl 22 efter en del övertalning från mig och hennes pappa.
Lillebror Oscar blev sjuk och spenderade natten sovandes på golvet i badrummet för att omgivningen skulle vara mer lättsanerad än det nylagda parkettgolvet vid hans vanliga säng. Vi behöver inte gå in på mer detaljer där. Kan dock tillägga att han inte är magsjuk utan hans kropp gör så ibland när ngt är på tog, vad vet vi inte än utan vi väntar på provsvar och mer utredningar på sjukhuset. Lille kraken är ju bara 2½ år.

Till slut somnade iallafalla alla i det lundinska palatset.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0