Mor o dotter-mys

I torsdags eftermiddag rymde jag från huset och hela värmesystemskaoset och gick på Öppna förskolan med Emma.
Skönt att komma ut och träffa de andra mammorna i föräldragruppen lite.

Emma började besöket som hon brukar..... sovandes i sin vagn första timmen. Så jag gick mest runt och minglade, drack kaffe och höll andra små bebisar medans deras mammor hämtade kaffe eller minglade.

På fredagarna har det infunnit sig en ny händelse..... Babymassage.
Jag måste erkänna att jag var tämligen skeptisk till det hela och skolkade från första träffen till förmån för ett besök på Pilgrimer istället.
Men den här gången tänkte jag att det kanske kunde vara värt ett försök. Emma sover visserligen alltid den tiden på förmiddagen men jag får väl titta på och lära mig till ett senare tillfälle.
Just den här dagen så vaknade hon lagom tills det var dags att börja massagen så vi kunde testa på detta tillsammans.
Till en början var hon nog ganska undrande kring vad det var som hände och armarna var inte riktigt medgörliga när jag tappert försökte massera dem, men när vi kom till benen hade hon fattat det hela och slappnade av och myste. När hela massagen var klar var Emma så där skönt slö som jag vet att jag själv blir efter en massage så jag måste ha gjort lite rätt iallafall. Sen satt vi och myste tillsammans i en timme och pratadel lite med de andra på kursen. Emma var ganska slö och sömnig hela dagen sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0