En helt vanlig dag...

Idag var det nog en helt vanlig dag hos oss. Pappa Gustav gick till jobbet, smått försenad tror jag. Jag åt frukost medans Emma lekte in sin babysitter.
Förmiddagen gick åt till att åka runt i stan och leta efter bästa pris på fiberduk och skottkärra. Den lyckliga vinnaren blev XL bygg. Lite otippat men den här gången var de billigast.
Vi fyllde även bilen med en massa skräp som skulle till tippen så dit åkte vi givetvis oxå. Emma tyckte det var säkrast att sova sig igenom alla dessa bestyr för det var ju egentligen hennes sovtimmar som förbrukades.

Med lite dåligt samvete för min dotters störda sömn så parkerade jag henne ute i vagnen i 2 timmar innan det var dags att åka till öppna förskolan och lite fikamys med sångstund. Emma kämpade tappert för sin sömn även här så jag hann vara där och mingla lite i en timme innan hon behagade att vakna, lagom till sångstunden.
Det var premiär för oss så hon tittade först lite skeptiskt på alla barnen och undrade nog vad som var på gång. Men under sångstunden så slappnade hon av och skrattade gott åt alla "våldsamma" rörelselekar till skillnad från de andra barnen som började gråta om det blev för mkt rörelser.
Vi passade på att göra ett fot och handavtryck i gips oxå.

Alla intryck gjorde att vår lilla dotter somnade så fort vi lämnade öppna förskolan och vaknade 2 timmar senare hemma i vagnen igen. Jag passade på att gräva lite i "trädgården" tills Gustav kom hem från jobbet.

Ikväll väntar hockey och pizza!

Imorgon bär det av till Sya och kusinerna. I helgen blir det Stockholm och barnkalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0