Emmas första steg mot självständighet

Jahapp..... då var det dags för Emmas första steg mot att bli en självständig kvinna... hon har slutat amma. Tycker iof att det är gosigt att ligga o mysa hos mamma men mätt kan jag nog inte påstå att hon blir med den takten. Det blir ungefär som när man ska försöka dricka sig full på lättöl... man hinner bli kissnödig innan alkoholen gör någon skillnad. Lilla fröken hinner nämligen somna innan hon ens har lyckats få fram lite mjölk från mig. Blir lite antiklimax då hon är för hungrig för att sova men för trött för att äta.

Så nu är det flaskmatning som gäller och mamma Kajsa kan återgå till en normal kosthållning igen. Jag får bara påminna mig om att jag inte behöver äta som en mindre tungviktsbrottare längre för att inte rasa i vikt för mycket. Det blir väl till att sälla sig till resten av Sveriges kvinnor och noga överväga allt man stoppar i sig och var det onyttiga kommer att placera sig på kroppen om man väljer att falla för frestelsen.

Jag och Emma var dock i Västervik på barnmottagningen igår och fick göra ett pricktest mot hennes förmodade mjölkproteinallergi. Testet visade som väntat ingenting eftersom hon är för liten än men vi fick iallafall ett recept utskrivet på Nurtamigen som är modersmjölkersättning utan mjölkprotein i. Bra det då lilla frökens mjölk kostar lika mycket som mamma o pappas mat gör annars.

Annars har tillbringar hon dagarna med att förfina sina färdigheter i att fånga leksaker, sjunger allt högre och med mammas hjälp hittar hon nog snart sina fötter. (Jag sätter sockar med bjällror i på hennes fötter)
Och givetvis ett par sovstunder däremellan eftersom det tar på krafterna att växa.

(Hon vägen 5490gram och är 58,5cm lång)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0